Sunday, September 2, 2007

Nog één nachtje slapen

Jaja, de vakantie is voorbij gevlogen. Mede dankzij onze zalige vakantie in de States uiteraard. Jammer genoeg zijn de kids in zulk een tienerstatus geraakt dat ze van de TV naar de computer wandelen en weer terug. Als ik thuis ben heb ik daar nog enige controle over. Maar als ik ben gaan werken doet vooral de oudste (15 jaar) natturlijk wat ze wil. We hebben al nieuwe regels afgesproken nu dat het nieuwe schooljaar begint. En ik ben blij. Blij dat ze weer een beetje regelmaat en routine gaan kennen. Hun hersenen een beetje terug activeren in plaats ze alleen maar te gebruiken om de muis of de afstandsbediening te hanteren.... Afijn, voor de rest zijn ze lief geweest, ik heb met de jongste (12 jaar) zelfs een heus Monopoly-marathon gehouden, een paar weekends terug. Met als gevolg dat ik er een lichte degou heb aan overgehouden en de jongste met mij niet meer wil spelen "want jij wint toch altijd". Morgen is het dus zover. En tot hiertoe zien ze het helemaal zitten. De jongste vindt het enerzijds wel spannend, anderzijds zit het haar toch wel dwars dat ze opnieuw bij de kleintjes zit, nu ze naar het 1ste middelbaar gaat. De oudste heeft er veel moed in. Tekenen, schilderen, reclame... het zal allemaal aan bod komen in het derde middelbaar van de kunsthumaniora. Ik gun haar een rustig, vredevol schooljaar na het turbulente jaar dat ze achter de rug heeft. Uniformen zijn gekocht, schoolboeken zijn gekaft en moeder de gans heeft de Weight Watchers boekjes nog maar eens bovengehaald.
Jaja, het was een zalige zomer......................

No comments: