Friday, June 29, 2007

Voor wie het interesseert...

Mijn kindjes zijn geslaagd !!!
Ons Jana is de trotse bezitter van een getuigschrift van de lagere school en gaat in september terug naar de "klein mannen". We gaan een gokje wagen in de moderne, maar of het gaat lukken... Het is niet direct een harde werker. Ze kan wel, maar de wil ontbreekt. Komt erbij dat ze de koppigheid van haar moeder heeft geërfd :)
Saskia heeft dan weer op de laatste nipper meegedeeld een hele andere weg te willen inslaan; na haar rampzalige jaar (voor zij die het nog weten; ze is halverwege het schooljaar moeten veranderen van school wegens pesterijen, gevolgd door klierkoorts). Ze is erdoor geraakt met een B-attest (proficiat flinke dochter van me, ik ben toch apetrots hoe je jezelf erdoor heb weten worstelen, en je hebt het helemaal alleen gedaan!) Uiteindelijk heeft ze nu besloten om haar hart te volgen en naar de kunsthumaniora te gaan. Wie ben ik om haar dromen in de weg te staan? Sven en ik hebben er uitvoerig over gepraat. In de meeste richtingen zit niet echt veel toekomst (in de één toch niet meer dan de ander). Dan heb ik liever dat mijn kind een richting gaat volgen waar haar interesses liggen en dat ze van haar hobby een beroep kan maken. Ze moet uiteindelijk na school toch 40 jaar volwerken, dan moet ze niet iets doen tegen haar zin. Wie weet ... binnen een aantal jaren ... hebben wij een heuse kunstenares in de familie ... buiten Papa (die is striptekenaar) ... ga ervoor mijn meisje, je verdient die kans!
Dan mijn naamgenootje op het werk; ik hoop dat het goed met je gaat. Laat af en toe eens een woordje van commentaar achter op deze weblog zodat ik weet dat je er nog bent! Het heeft je de laatste tijd niet meegezeten en mijn hart ging echt naar je uit. Ik hoop dat ik in gedachten jou tot steun kan zijn, nu ik er niet ben om je een troostende knuffel te geven. Hou je taai!
Bye!

1 comment:

Patrick said...

goede reis en veel bloggen he!
Patrick