Wednesday, July 4, 2007

Vervolg - LA

Zo, de eerste twee dagen zitten erop. Eergisteren zijn we gaan ontbijten bij Mel's Diner (Decor voor American Graffitti). Lekker en echt Amerikaans. Dan zijn we gaan kuieren op Hollywood Boulevard. Daar hebben het Kodak Theatre gezien, Guiness book of records, en als ge eens goe wilt lachen, dan moet ge naar Hollywood Wax museum gaan. Nog nooit zo'n lelijke Tom Cruise of Nicolas Cage gezien! MacDonalds leverde ons een lekker lunch op (Asian salad en een frietje) en dan hup de auto in naar Venice Beach. Daar liepen nog steeds dezelfde rare vogels rond als drie jaar geleden. We hebben er een twee uurtjes op het strand gelegen (het is ten slotte verlof en de reis zit nog in ons lijf). Dan terug de auto in naar Santa Monica Beach. Leuk maar niet wereldschokkend. Wat ons ook opviel waren de vele zwervers. Dat vind ik extra schrijnend hier in zo'n sjieke wijk als Hollywood of Beverly Hills. Dan zijn we naar Beverly City, een shopping mall gereden waar we in de food court Panda Express hebben gegeten. Om 9.30 uur zijn we in bedje gedoken.
Gisterenochtend om 4.30 h werd ik wakker met verschrikkelijke hoofdpijn. Ramp! Na twee dafalgans, twee zomigs en een paar uur was het nog niet beter. Na een portie ijs, veel TLC van het ventje en de kindjes én een blike Canada Dry ging het eindelijk. Ik heb zelfs kunnen ontbijten! Tegen 11 uur waren we toch nog in Universal Studios. Het was er erg warm (zo'n 34°c) en je moest echt een versnelling lager schakelen om het vol te houden. Saskia heeft er een souvenirtje gevonden voor ons Kiekske. Maar Spongebob ben ik vergeten. Misschien kan ik straks iets leuks vinden in Disney. Jana wa wel een lichtgewonde in het spookhuis (House of Terror). Ze werd er achtervolgd door een low life met een plastieken bijl, lap! Komt de sukkel dat ding uitgemankt met een bloedspoor op haar voet. (Ik ben ni mee geweest, ik ben er te laf voor!)Met een beetje water was het bloed er snel af.) Nadien was ze een beetje onder de voet van The Mummy the Ride. Hij is wel erg hevig en de sukkel had hoofdpijn. We hebben samen ook rond de 300 fotookes genomen. Dus vrienden en familie, smeer jullie oogbollen maar al in, 't zal weer schoon zijn!
Bye!

No comments: