Thursday, July 12, 2007

Vervolg - Warmterecord evenaard en uitgedroogde oogbollen

Waar waren we ook alweer gebleven? Oh ja, we gingen naar Las Vegas. Na ee vrij lange rit, waar we het warmer en warmer zagen worden, kwamen we uiteindelijk in Sin City aan rond 16.00h en toen was het nog steeds 44°c. We hebben ingecheckt in het Paris hotel. Een echte aanrader! Wat een prachtig hotel, mooie kamer met minibar, klimaatregeling en groot! En niet duur, heel belangrijk lijkt me ;)
We hebben eventjes gerust, een snackje gegeten en dan hup naar Treasure Island voor de voorstelling van Cirque du Soleil, Mysère. Lachen, huiveren en kippenvel en allemaal vanop de tweede rij. Nadien nog een broodje gegeten in de broodjeszaak van de Paris.
De volgende morgen lekkere douche, en de stad gaan onveilig maken. Allereerst gaan ontbijten bij starbucks. Dan naar Tropicana voor de Titanic Exhibition. Om stil van te worden. Jammer dat we het niet konden vastleggen op foto. Mocht niet. Voor we het wisten was het alweer 16.00 en tijd om een zwemmetje te gaan doen. Het was een mooi zwembad, verzorgd en het was er heerlijk toeven tot een uur of zes. Dan zijn we op nieuw gaan eten en dan eindelijk na vier jaar wachten hebben de slag van de boten kunnen zien aan Treasure Island. Wat een afschuwelijke vertoning! Een pre-show voor een eroticabeurs was er niks tegen! Bwah, de Amerikanen kunnen echt wel beter. De volgende ochtend zijn we dan vertrokken richting Yosemite, Bridgeport om precies te zijn. Maar we (lees, ikke) zijn zo stom geweest om te denken dat we dan wel “efkes” door Death Valley konden rijden, want dat hadden we ook nog niet gezien. Flater van jewelste. 3 uur heeft dat uitje ons gekost! Je moet niet denken ik rijd even een uurtje door de woestijn. Neen, Valley ligt tussen vrij hoge bergen! Afijn, we hebben het warmterecord van verleden jaar geëvenaard, 48°. En normaal was het warmer geweest want het was bewolkt. En nu al kon je je oogbollen voelen uitdrogen en de snot voelen uitdrogen in je neus door de hete straffe wind! Onderweg hebben we dan nog een bosbrand gezien. Nog even met de locals gepraat en foto’s genomen en rond half zeven zijn we dan in Bridgeport aangekomen. Een stadje van niks, met alweer een hoog Men in Black-gehalte. We hebben er het beste van gemaakt, t’ is toch maar voor één nacht. Gisteren zijn we dan vertrokken naar Bodie, het spookstadje. We hebben er 2,5 uur rondgestruind, elk huisje bekeken, maar lezertjes opgelet die de stad willen bezoeken! Het ligt op 7 à 8000 voet en er staat een stevige bries. Maar met 28 ° zijn we toch allemaal flink verbrand! In de Mariposa Lodge in Mariposa hebben we dan platte rust genomen. Saske achter de laptop, Sven TV-ke en de buurt verkennen en Jana in ’t zwembad en ikke met een boekske in de ondergaande zon met een bud light in de hand. This is the good life!
Bye…..

1 comment:

Patrick said...

Dag,amerikanen,
Bij jullie is het warmterecord verbroken,maar hier is het nu ook een lekker weertje,tenminste voor dit weekend.(25à30°)Ik heb geen uitgedroogde oogbollen,maar ik ben helemaal uitgedroogd.Dus dan maar een duveltje gaan drinken is de enige gezonde oplossing.Bier is namelijk een natuurproduct.ook seppeke heeft wel wat last van die plotselinge warmte,en dus maar af en toe parkje wandel doen.Vanavond gaan we naar onze homostad voor een ritje met de gaybus.Een paar snorren gaan ook mee,dat wordt alweer lachen geblazen.Daarna nog een duvelje en een krikske int stad en daarna terug naar huis.Make gaat nu naar de poezen voor onderhoud-voeding en gezelschap. Ze maken het uitstekend en vooral veel belanstelling van spipe.We zien nu al uit naar de vele mooie foto's die jullie gemaakt hebben,en natuurlijk naar jullie blogverhalen.Ikzelf heb een drukke en vermoeiende werk week achter de rug (ja,ik ben zefs moe en heb veel gezweet),niet te geloven he!
Ik ga dus vandaag (zaterdag)een blogje doen en genieten van het terras met en boek van Pieter Aspe.
Zo,beste usalovers,dat was het zo'n beetje voor vandaag,geniet naar lekker van juliie prachtige reis, en tot bloggens he!