Sunday, March 11, 2007

Lekker niks doen

Ergens in Yellowstone.....
Vandaag is een lekker lui dagje; uitslapen, rondlummelen, stoeien met de katten. Alleen de strijk staat nog naar me te roepen, dat is vaste prik op zondag. Bwa, maar ja, het moet gebeuren. Saskia is dit weekend naar haar vriendje, dus is het hier lekker rustig (geen ruzie tussen de zusjes, want dat kunnen ze goed!). Ik ben blij dat Saskia zich wat beter voelt want ze heeft een moeilijke periode doorgemaakt. Ze is ontzettend gepest geweest op de vorige school, en een maand geleden hebben we haar overgeplaatst, wat niet zo evident is in de helft van het derde trimester. Nu lijkt de rust een beetje wedergekeerd, emotioneel dan. Wat werk betreft, dat is iets anders. Ze moest alle vakken bijschrijven want ze stond niet overal op hetzelfde niveau. Verder willen ze haar testen om te zien hoe ver ze staat, ze willen dat ze alles meedoet in de klas qua testen en opdrachten én de examens starten op 20 maart. Is dat niet een beetje veel voor een 15-jarige? Afijn, we hebben een goed contact met haar klastitularis die heel begripvol reageert en ze doen veel voor Saskia dus dat zit wel goed. Jana schijnt zich ook goed te herpakken. Die staat voor de overstap naar het eerste jaar middelbaar onderwijs, dus dat belooft ook nog spannend te worden.

Zo meteen ga ik nog een beetje aan mijn hobbywerken; koninklijke stambomen in de vroege middeleeuwen. Tja, genealogie is nog een liefde van me buiten vakantie in de States.

By the way: nog 111 dagen voor ons vertrek. We zijn er allemaal hard aan toe.




No comments: