Tuesday, March 20, 2007

Wat een weer

Koning winter is op zijn besluit terug gekomen en klopt alweer op de deur. Ik doe toch lekker ni open, misschien geeft hij het dan wel op en gaat hij weg. De regen klettert tegen de ramen terwijl ik gezellig met de kindjes thuis zit. De examens zijn begonnen, de stress slaat toe. Mama tracht kalm te blijven en de boel overeind te houden, daar zijn we immers voor.
Gisteren hebben we voor de aardigheid al eens een voorlopige route berekend voor de reis van 2008. We starten in New York, steken gewoon Amerika over en eindigen in San Francisco. Wat een uitdaging! New York, Detroit, Washington, Chicago,... ze spreken me allemaal aan en het zal moeilijk worden een selectie te maken van wat ik allemaal wil zien, en wat gaat de kinderen aanspreekt. Ach, als je ziet waar we ze allemaal mee naartoe gezeuld hebben, verleden jaar. Ik moet er eerlijkheidhalve aan toevoegen dat ze voor het ene al "warmer" liepen dan het andere (zeker in 48°!). Er waren misschien wat veel natuurparken en weinig pretparken, maar ze hebben toch weer dingen gezien en meegemaakt, daar kan geen school tegenop. We hebben zelfs een jonge moose geaaid. Dan moet je bij mij met veel aankomen wil je dat overtreffen. En ze mogen allemaal op hun hoofd gaan staan; ik ga volgend jaar naar De Smet, waar het huis nog staat van de ouders van Laura Ingalls. Ik heb die boekenreeks tig keer verslonden en geniet er nog van. Misschien was ik diep in mijn hart wel jaloers op de pioniers die al het onontgonnen gebied konden verkennen en zelfs kennis maakten met de indianen (al zie ik dat waarschijnlijker romantischer dan het was; zo fijn zal het voor die pioniers niet altijd geweest zijn ; ) )
Op het werk was het relatief rustig. Ik heb er mijn ding kunnen doen, zonder al teveel afleiding (dat heb je wel eens op een verkoop binnendienst waar je veel telefoons binnen krijgt). Ik ga zo stilaan mijn kookboek eens openslaan en zien hoe we de kip in rode wijnsaus op tafel gaan krijgen. Ik ga me toch eens verdiepen in hoe we aan een crockpot gaan geraken, want dàt lijkt me een echt gerief!
Bye!

No comments: