Thursday, April 19, 2007

Start to run les 6

Vandaag was een beetje een zwaardere les, maar moeilijk gaat ook. Ik merk dat alles een beetje strakker staat dan ervoor (zelfs na 2 weken) en dat mijn hartslag sneller tot rust komt dan na de eerste les.
Saskia heeft examen biologie afgelegd, vandaag. Het was moeilijk maar ze denk wel dat ze geslaagd is. Vandaag was het weer dik mis met "loverboy". De jongen heeft nogal een moeilijke thuis en dat heeft een beetje zijn weerslag op iedereen. En die tieners zitten direct in zak en as, hé? Ik voel wel met hun mee. Ze willen zoveel zelf al doen, maar er wordt aan alle kanten aan ze getrokken. Ik moedig haar aan om een beetje zelfstandigheid te kweken. En als ze dan tijdens de vakantie wat langer weg is, dan vind ik dat niet zo erg. Kleine kinderen worden groot en het is nu dat zemoeten genieten van het leven. Later krijgen ze vanzelf al zoveel verantwoordelijkheden en dingen die "moeten". Ik ben ook hoe langer hoe meer tegen straf. Ik voer zelden een straf door. Ik ben eerder een voorstander van problemen uit te praten, daar leren ze veel meer van. Het mooiste wat zo'n kind dan kan zeggen is dat ze later ook zo'n band met hun kinderen willen en dat ze vinden dat ik hun beste vriendin ben. Ze hebben ook nog andere vriendinnen, maar ze kunnen alles aan me vertellen. en daar ben ik best trots op!
Bye!

No comments: