Monday, April 16, 2007

Weekend

Vrijdag hebben we in stijl de week met een heerlijke barbecue afgesloten. Saskia's vriendje was voor het weekend overgekomen en at mee, de gezelligaard. Het is een echt schatje, deze knuffelbeer. Alles vindt hij lekker wat je hem voorzet. Ideale schoonzoon, toch?
Zaterdag moest Sven weg naar de vliegclub (hij doet aan modelbouwvliegen, electro en "naft" vliegtuigen, en helicopters). Het was zo'n mooi weer dat Sakia, Levy en ik besloten van naar de zoo van Antwerpen te gaan. Ikke vijfde wiel aan de wagen? Bijlange ni, ik trakteerde ; )
Het was een zalige dag, we hebben er haast vier uur in rond gelopen. Er was zo veel veranderd, het was jammer dat ik mijn fototoestel niet bij had.
's Avonds lekker snel rijst met zoetzure saus en kip gemaakt, want we moesten nog naar een voorstelling van mijn zus en de theatergroep PEG. (Zij die geïnteresseerd zijn; het is gelegen achter het St. Jansplein in Antwerpen). Het was een heel goed stuk: Festen, naar de gelijknamige film. Het is een klein zaaltje met een beperkt aantal zitplaatsen, maar dat maakt het wat intiemer. Zeker voor herhaling vatbaar. Ik was echter heel erg moe. De afgelopen nacht heb ik lang wakker gelegen met mijn maag die weer erg opspeelde, dan die lange uren in de zoo. Gevolgd door de hele Meir af te wandelen en een paar zomerschoenen voor Saskia op de kop te tikken. Ik had het gevoel dat mijn voeten tot aan mijn knieën waren afgesleten!
Zondag was alweer een hete dag die ik genoeglijk in de tuin doorbracht met de kids. Maar de rust kan nooit lang duren op zo'n warme dag en al snel hadden we de tuinslang te pakken. Ik ben een kwartier in "gevecht" geweest met "schoonzoon", maar we hebben ontzettend gelachen. De drie dames waren in bikini, maar Levy was ocharme nat tot op zijn onderbroek! Mijn ogen oren en neusgaten zijn flink doorgespoeld, lang geleden dat alles nog zo proper was ; )
En wij maar lachen. Ni schoon, maar het was ook zo grappig. Gisteravond hebben we het weekend agesloten met de kleine wokpannetjes boven water te halen. Met wat pitavlees, mie, rijst en wokgroentjes een waar festijn!
En na het eten nog een start to run les 4. Het gaat goed, ik voel me lekker in mijn vel en mijn conditie gaat zienderogen vooruit. Er is één kilootje af op een week, al was dat niet mijn hoofddoel. Als mijn buik terug een beetje steviger wordt zodat ik met goed fatsoen de rest van mijn garderobe weer aan kan zonder er meteen vijf maanden zwanger uit te zien, daar doe ik het voor. Al mogen er een paar kilootjes af, ander vrees ik uit mijn shorts te barsten binnen vijf weken als we naar de States vertrekken. Joepieeeeeeee! Nog 75 dagen en dan vertrekken we naar mijn geliefd Amerika.
Zo, laat die werkweek maar komen, ik kan er weer even tegenaan!
Bye!

No comments: